Wednesday, November 4, 2015

Malang Tidak Berbau - No alarm! No SMS! No Call! Beringatlah Wahai Insan. Takaful Dapat Meringankan Beban Anda Kelak.


Kali ni saya nak share cerita seorang abg ni yang baru kehilangan isteri.. Berumur dalam lingkungan 40 an.. Isteri nya umur 30 an.. Ada anak 2 orang.. Seorang Engineer isteri tak bekerja.. Pendapatan bulanan lebih RM5,000 sebulan.. 

Pagi tu saya pergi kerja seperti biasa tapi ada satu perasaan tak berapa nak seronok.. Tak seperti hari-hari biasa.. Sampai je di tempat kerja saya terima satu panggilan kecemasan dari jiran rumah katanya isteri saya jatuh tangga.. Saya pun bergegas balik.. Sampai je di rumah kelihatan darah berlumuran  di kepala isteri saya.. 

Saya terus usung isteri masuk dalam kereta dan bawa terus ke specialist sebab hospital kerajaan agak jauh dari rumah saya.. Sampai je di bahagian kecemasan para petugas terus bawa isteri saya masuk ke wad.. 

Tak lama kemudian seorang staf panggil saya untuk urusan pembayaran di kaunter.. Staf tu tanya isteri saya ada insurans tak?? Saya cakap x de.. Selama ni saya menganggap insurans ni penting utk saya je.. Isteri tak perlu nak ambil.. Kemudian staf tu maklumkan yang diaorg akan buat operation segera tetapi sebelum tu saya kena settlekan dulu jumlah deposit RM20,000.. 

Terkejut .. Mana saya nak cari RM20,000 ?? Tambahan hari tu hari Sabtu bank semua tutup.. Nak guna kad kredit?? berapa je limit yang ada.. Nak guna debit kad?? memang tak ada jumlah sebanyak tu.. Nak jual kereta ??? Nak jual tanah ??? Nak jual rumah ??? Ada ke orang boleh bagi terus RM20,000 segera??? 

Pilihan terakhir, saya terpaksa pindahkan isteri ke Hospital Kerajaan.. Oleh kerana jauh 1 jam tunggu baru ambulans sampai.. Dalam perjalanan jururawat maklumkan yang isteri saya mengalami pendarahan yang agak serius.. Sekarang ni dia ada harapan 50/50 je.. Sampai je kat hospital isteri saya terus di bawa ke wad kecemasan untuk pembedahan.. Ketika itu mcm2 perasaan timbul.. Sedih, menyesal, marah semua ada..  Sejam berlalu doktor maklumkan pada saya yang isteri tak dapat diselamatkan kerana pendarahan dikepala terlalu serius.. Kata doktor kalau dapatkan rawatan terlebih awal mungkin isteri saya dapat diselamatkan.. Terduduk seketika.. Rasa nak rebah.. 

Baru saya faham nilai Insurans MEDICAL KAD.. Tapi apa boleh buat.. Bila bermain dengan nyawa kita sanggup GADAI apa sahaja yang ada.. Tapi semua tu dah tak berguna.. 

*kita tak tahu apa akan jadi pada kita hari ni, esok atau pun lusa.. Beringat lah.. Semoga jadi pengajaran buat semua..

Credit to Shah.

P/S: KAMI PRIHATIN TENTANG MASA DEPAN ANDA... ADAKAH ANDA JUGA PRINHAN TENTANG HIDUP ANDA KELAK??? 
JIKA YA, IZINKAN KAMI MEMBANTU ANDA....

-SEKIRANYA ANDA MASIH LAGI TIADA PERLINDUNGAN TAKAFUL,
anda boleh ☎menelefon saya sekarang, In Shaa Allah saya boleh membantu anda mulai hari ini..

SHARING IS CARING!!!! 

0122272334 CHICY
#richgenerationgroup
#Takafuladvisor
#Greateasterntakaful
#championagency
#medicalcardterbaik
#topagent
#topproducer
#greateastern

No comments: