Monday, July 1, 2019

i - Great Mega


Menguruskan pelbagai komitmen dalam kehidupan kita adalah asas kepada kesejahteraan hidup dan kejayaan profesional. Ini termasuk cita-cita peribadi, keutamaan kewangan, dan matlamat jangka panjang.

 Pastikan anda berada di landasan gaya hidup yang selesa dengan i-Great Mega. Pelan perlindungan kami boleh membantu meningkatkan simpanan serta mencapai impian hidup anda dengan hanya sedikit perancangan dan disiplin.



Manfaat-manfaat Utama


Perlindungan Tinggi Bermula Daripada
RM250,000
Sertai pelan ini dan dapatkan Jumlah Perlindungan Asas yang bermula daripada 
RM 250,000.


Manfaat Kesetiaan Sehingga 40% Daripada
Caruman Tahunan
Pilih tempoh caruman 10 atau 20 tahun untuk perlindungan selama 25 atau 30 tahun dan anda akan menerima dalam Unit Akaun Peserta jumlah bersamaan peratusan tertentu daripada caruman tahunan asas pada akhir setiap tahun kelima pembayaran sijil bergantung pada terma caruman anda.


4 Pilihan Fleksibel
Tingkatkan pelan i-Great Mega anda dengan pilihan-pilihan fleksibel yang berikut:
🔘 Penambahan Caruman Tunggal.
🔘 i-Provider On Dread Disease Rider.
🔘 i-Critical Mega Rider
🔘 i-Hajj Mega Rider


✓ Manfaat Hilang Upaya Penuh dan Kekal (HUPK) atau Manfaat Kematian
- Sekiranya berlaku kematian sebelum tempoh matang sijil, atau sekiranya anda mengalami HUPK sebelum mencapai umur 70 tahun hari lahir berikutnya, sejumlah manfaat akan dibayar secara sekaligus yang merangkumi:
  • Jumlah Perlindungan Asas; atau
  • Jumlah Di Dalam Akaun Unit Peserta
Mana-mana yang tertinggi

Nota: Apabila berlakunya HUPK, anda akan menerima sejumlah wang mengikut peruntukan HUPK yang tertera di sijil yang akan digunakan ke arah memenuhi perbelanjaan hilang upaya anda.

✓ Manfaat Ihsan
- Waris anda akan menerima wang ihsan sejumlah RM2,000 sekiranya anda meninggal dunia.


Dapatkan Pelan Ini, Hubungi Saya Sekarang!



NOTA DAN PENAFIAN:
Sila ambil perhatian terhadap perkara di bawah untuk memastikan anda memahami sepenuhnya tentang apa yang dilindungi dan tidak dilindungi oleh peroduk ini. Jika terdapat keraguan, sila hubungi Perunding Great Eastern Takaful anda.



NOTIS PENTING
1. i-Great Mega merupakan pelan Takaful Keluarga berkaitan pelaburan dengan caruman berkala yang terhad yang menyediakan perlindungan selama 30 tahun dan menyediakan perlindungan apabila berlaku kematian atau TPD kepada Orang Yang Dilindungi. Pelan ini adalah produk Takaful Keluarga yang dikaitkan dengan prestasi aset, dan bukan produk pelaburan seperti unit amanah. Anda digalakkan untuk mencalonkan seorang wasi untuk memudahkan pembayaran faedah kepada waris atau waris yang berkenaan. Sekiranya manfaat kematian dibayar sepenuhnya daripada PUA, penerima manfaat atau pewaris mungkin   tidak akan mendapat apa-apa jumlah, di mana jumlah daripada PUA akan diagihkan sepenuhnya melalui faraid.
2. Caruman bergantung kepada 2 pelan yang disediakan, pelan 10 -pay dan pelan 20 -pay. Setiap satu daripada pelan ini mempunyai terma perlindungan selama 30 tahun dan caruman adalah untuk jangka masa selama10 tahun (10-pay-plan) atau 20 tahun (20-pay-plan) atau jika berlakunya kematian atau TPD, yang mana berlaku dahulu.
3. Anda boleh berhenti mencarum dan masih menikmati perlindungan selagi terdapat nilai yang mencukupi dalam PUA untuk membayar Tabarru ' dan Caj Perkhidmatan , jika berkenaan. Walau bagaimanapun, manfaat kesetiaan mungkin tidak akan dibayar dan ada kemungkinan sijil akan luput apabila perubahan caj yang dikenakan, termasuk Tabarru ' melebihi jumlah nilai yang terdapat di dalam PUA.
4. Anda seharusnya berpuas hati bahawa pelan ini akan memenuhi keperluan anda dengansebaiknya dan caruman yang dibayar di bawah sijil ini adalah jumlah yang anda mampu bayar.
5. ‘Tempoh rujukan percuma’ selama 15 hari daripada tarikh penghantaran sijil diberi kepada anda untuk meneliti kesesuaian pelan. Jika sijil ini dikembalikan kepada Pengendali Takaful dalam tempoh ini, Pengendali Takaful akan mengembalikan suatu jumlah yang bersamaan dengan jumlah caruman yang dibayar bersamaan:
  • Sebarang caruman yang tidak diperuntukkan;
  •  Jumlah Nilai Akaun Sijil ini;
  •  sebarang Tabarru' dan caj Perkhidmatan yang telah dipotong;
6. Anda boleh menerima baki jumlah dalam PUA apabila pelan ditamatkan atau telah matang,yang mungkin akan kurang daripada jumlah caruman yang diperuntukkan ke dalam PUA. Tiada manfaat akan dibayar dari Dana Tabarru’.
7. Jumlah di dalam PIA adalah berdasarkan prestasi sebenar dana dan tidak dijamin. Risikopelaburan di bawah pelan ini akan ditanggung oleh anda dan jumlah PUA mungkin berkurangan daripada jumlah caruman yang dicarum ke dalam dana.
8. Jika anda menyerahkan sijil anda pada tahun yang awal, anda mungkin mendapat kurangdaripada jumlah yang anda telah dibayar.
9. Jika anda beralih sijil anda daripada satu Pengendali Takaful kepada yang lain atau anda mengganti sijil semasa anda dengan sijil lain dalam Pengendali Takaful yang sama, anda mungkin perlu menghantar permohonan di mana penerimaan cadangan anda adalah tertakluk kepada terma dan syarat yang ditetapkan pada masa penukaran atau penggantian.

PENAFIAN. 
Please do take note of the below to ensure you fully understand what this product does and does not cover. If in doubt, contact your Great Eastern distribution representative or have us call you back.
  1. Based on the average income drawn over the last 24 months for salaried employees and 36 months for self-employed at the time of application.
  2.  Terms and conditions apply.
  3. The number of days between claim filing and start of monthly income benefit.
  4. Plan ends when the insured is unemployed for 730 days, unless he is receiving the monthly income benefit.

All ages specified refer to age next birthday.

This policy is only for Singapore Citizens and Permanent Residents (PRs). If you and your child are not Singapore Citizens or PRs, you have to meet certain residency requirements before you can apply for a policy or renew it.
This is for general information only. It is not a contract of insurance. The precise terms and conditions of this insurance plan are specified in the policy contract.

It is usually detrimental to replace an existing accident and health plan with a new one. A penalty may be imposed for early plan termination and the new plan may cost more, or have less benefits at the same cost.
This plan is protected under the Policy Owners' Protection Scheme, which is administered by the Singapore Deposit Insurance Corporation (SDIC). Coverage for your policy is automatic and no further action is required from you. For more information on the types of benefits that are covered under the scheme as well as the limits of coverage, where applicable, please contact us or visit the Life Insurance Association (LIA) or SDIC websites (www.lia.org.sg or www.sdic.org.sg).
In case of discrepancy between the English and Chinese versions, the English version shall prevail.

Information correct as on 1 February 2015.

No comments: