Tuesday, August 6, 2019

10 Cara Menegangkan Kulit Muka Yang Kendur

Google image

Kulit Muka Yang Kendur Semua Wanita Pasti Alami Setelah Meningkat Usia.

Banyak sebab yang membuatkan kulit muka kita kendur, yang lebih teruk kendur sebelum usia. Pemakanan, tekanan kehidupan jugak punca yang menyebabkan masalah ini.

Ramai yang bimbang akan masalah ini dan mereka telah mencari produk yang dapat selesaikan masalah mereka, untuk menggunakan produk tak salah tapi carilah produk yang terbukti berkesan dapat selesaikan masalah mereka ni dan pastikan produk itu HALAL yang paling penting di luluskan KKM.

Banyak Cara Yang Boleh Kita Jaga Kulit Muka Kita Ini. Di sini Saya Telah Senaraikan 10 Cara Yang Boleh Kita Amalkan Dengan Mudah Sekali.

1. Bersenam Untuk Menjaga Kulit Dari Kendur

  • Ia dapat menggalakkan peredaran darah dan meningkatkan bekalan oksigen dan nutrien kepada sel-sel kulit anda, dengan itu ia dapat menjaga kulit kekal sihat dan bertenaga.
  • Ia dapat menyingkirkan sel serpihan seperti radikal bebas daripada badan.
  • Ia dapat mengurangkan tekanan oksidatif dan ini boleh memperbaiki keadaan kulit daripada kerosakan seperti jerawat dan ekzema.
  • Senaman juga membuatkan anda berpeluh dan ini membolehkan pembuangan toksin yang boleh menyumbat liang-liang kulit dan menyebabkan masalah jerawat. Adalah penting untuk membersihkan muka anda selepas senaman untuk membuang toksin.
  • Ia juga merupakan cara anti penuaan-kulit kita kehilangan elastin apabila umur semakin meningkat. Melalui senaman, kita dapat membina otot tanpa lemak di bawah permukaan kulit, dan ini membolehkan kulit kita kelihatan tegang dan lebih muda dari usia.
2. Dehidrasi Kulit Anda Perlu Minum Banyak Air
  • Dehidrasi juga boleh menjadi punca mengalami masalah kulit ini. Air adalah yang terbaik untuk menjaga otot yang sihat dan elastin kulit dengan kesan terbaik. Hidrat diri dengan meminum banyak air maksimum 8 gelas sehari boleh memberi cahaya pada kulit anda. 8 gelas air akan mengusir toksin dalam kulit anda.
3. Makan Buah-Buahan Yang Diperlukan Oleh Kulit
  • Untuk kulit awet muda makan buah-buahan seperti jus epal, tembikai, oren, lobak merah dan nanas. Ini adalah buah-buahan kaya dengan vitamin terutama vitamin C yang diperlukan untuk kulit. Ia menyegarkan sehingga kulit dan menyerikan wajah anda dari dalam. Makan buah-buahan setiap hari untuk merawat kulit anda dengan cara yang semulajadi.
4. Timun Untuk Mengetatkan Kulit
  • Kalau anda biasa ke spa dan mengapa mereka menggunakan timun ini. Timun secara meluas dilihat digunakan oleh wanita kebanyakan masa kini. Timun baik untuk mencegah kesan kendur dan membantu dalam mendapatkan kuantiti kolagen dalam kulit. Hanya mengisar setengah timun dijadikan jus sapukan pada kulit yang kendur itu dalam masa 30 minit. Bilas dan mengulangi aktiviti ini pada setiap hari.
5. Putih Telur
  • Putih telur adalah sangat bermanfaat untuk menyerikan kulit dan menjauhkan diri dari kesan penuaan. Pukul putih telur apabila buih keluar sapukan pada kawasan masalah dan selepas pengeringan anda bolehlah mencucinya. Anda akan melihat kesan ajaib dalam beberapa hari.
6. Tidur Yang Berkualiti
  • Penting jaga kualiti tidur anda untuk membolehkan tubuh berehat selain memproses dan memperbaiki sel di dalam badan. Oleh itu, tidur sekurang-kurangnya 7-8 jam sehari. Jangan biarkan otak tidur di dalam keadaan stres. Pastikan anda tidur tanpa gangguan dari bunyi telefon, radio dan televisyen. Bilik tidur harus lah dalam keadaan yang selesa dan jika mahu menempatkan televisyen di dalam bilik, pastikan anda tidak membukanya kerana ia boleh menyebabkan anda tidak jadi tidur. Nyalakan lampu malap atau gunakan cahaya dari luar sudah memadai kerana tidur di dalam keadaan gelap akan membantu tubuh menghasilkan hormon yang baik untuk pertahanan tubuh sekali gus menjaga sel tubuh dari rosak.
7. Lemon Dan Tomato
  • Lemon adalah astringen yang terbaik dan kualiti untuk merawat masalah kulit. Ia berfungsi terhadap masalah kulit tertentu seperti kegelapan, selaran matahari, bintik hitam dan kesan penuaan. Tomato boleh digunakannya setiap hari bagi menyerikan wajah. Untuk melembapkan kulit kering, kulit kendur anda perlu campuran jus lemon dalam pes tomato dan meletakkan topeng ini selama 15-20 minit. Anda boleh menggunakan dua kali sehari untuk menghilangkan masalah ini.
8. Air Mawar
  • Air mawar mudah didapati di pasaran. Basuk muka 3 kali sehari dan keringkan. Selepas mencuci anda akan dapat rasakan kulit anda berseri dan lebih ketat. Anda boleh menggunakannya bila-bila masa sahaja.
9. Urut Minyak Zaitun
  • Mengurut kulit anda dengan minyak zaitun pada waktu malam dan mencuci kulit pada waktu pagi. Ini adalah cara anti penuaan yang sempurna dan terbaik bagi masalah kulit kendur.
10. Strawberry Pulpa Dan Madu
  • Strawberry adalah buah-buahan yang lazat tetapi anda boleh mengeluarkan pulpa untuk penggunaan mengetatkan kulit dengan mencampurkan sedikit madu untuk kesan yang lebih baik.
Semua wanita impikan kulit cantik dan awet muda, tapi bukan semua tahu cara untuk mendapatkannya.

Nak tegangkan kulit muka dalam masa 20 minit KLIK DISINI

kredit: lasoul.com.my

No comments: